Alla inlägg under augusti 2014

Av Micaela L-E - 31 augusti 2014 14:52

Kan tiden gå mer långsammare? Detta är förjävligt,, klockan fyra så börjar min arbetsvecka. Har svårt att börja så sent - känns som hela dagen är förstörd - men om man inte kan jobba tidigare så kan man inte :) Så då kl fyra blir det kavla upp ärmarna, krypa på golven och städa de alla husen :p får se när man slutar ikväll :)

Av Micaela L-E - 29 augusti 2014 09:55

Bara 23 arbetsdagar kvar. Bara 23 dagar kvar av denna helvetes mobbningen. Försöker andas, försöker stå ut. Men snart tar mina krafter slut för det här. Inte konstigt att jag hela tiden nu det senaste börjar försova mig, må dåligt på morgonen.
Bara 23 arbetsdagar kvar.
Sen behöver jag aldrig mer se åt detta håll.

Nu går jag så långt bort jag kan och plockar bort alla svampar som växer som ogräs. Bevis på att hösten verkligen är bakom hörnet

Av Micaela L-E - 28 augusti 2014 17:23

Idag har man varit spänd i hela kroppen och kluven. Men jag valde att inte gå - för många skäl. Besöker honom senare,,

Nu får du din eviga vila, vad jag har hört var din begravning väldigt fin

Av Micaela L-E - 26 augusti 2014 15:32

Har varit på panikstigen idag när det gäller akassan. Klockan nio ringde jag min handledare där och det blev mer problem än att lösa problem. Så nu är arbetsgivarintyg för de tidigare jobb fixat, ska bara vänta på att de kommer med posten.
Sen ska mina handledare på arbetsförmedling kolla om detta. För även dem är inblandade. De tycker allt detta låter konstigt.
Men nu är det räknat - men ej bestämt - om jag fortsätter med akassan så förlorar jag (om jag är arbetslös till 100%) nästan 200 kr om dagen !!! Hoppas akassan inte bestämmer detta.

Har nu flera papper att hålla iordning på. Tur att jag får hjälp med detta,
Känns som att tjafs med nån sorts myndighet börjar bli min vardag :(

Av Micaela L-E - 25 augusti 2014 17:43

Pirrat i fingrarna hela dagen i väntan på att få betala in mina räkningar. Avskyr att jag får lönen kl tolv mitt på dagen, annars hade jag gjort allt detta det första jag gör på morgonen. Så är det liksom gjort.
Men nu - en timma senare - så är allt klart och jag välkomnar September med min älskade budgetspegel :)

Av Micaela L-E - 25 augusti 2014 11:17

Eller kanske allt lägger sig senare. Men nu är det iaf stora lerpölar och lerspår efter gräsklipparen.
Hade aldrig satt mig själv på den nu när det är regn i luften och poolen fortfarande finns kvar :p

Av Micaela L-E - 21 augusti 2014 15:34

Jag kan säga en sak, om man ställer sig precis vid den STORA vattenpölen så sjunker man :) man sjunker ner 10 centimeter ! Jag vet, har provat x)
Så här är den nya "poolen" på jobbet :)

Av Micaela L-E - 19 augusti 2014 18:13

Undra om man ska ta sig en kort promenad och se om man hittar guld :)

Ovido - Quiz & Flashcards