Alla inlägg under februari 2014

Av Micaela L-E - 28 februari 2014 22:12

Vad är myggor bra för ? Vad har de för syfte att leva ?
Hittade nu årets första myggbet på benet.. ogilla !! Har redan kliat sönder den också, så kul har jag det strax innan det är sängdags för mig.

Av Micaela L-E - 25 februari 2014 22:11

Nu gäller det för mig att hålla hårt i mina pengar. Bara för att ha råd med den jädrans myndigheten som vi kallar försäkringskassan. Över sju tusen för ett riktigt gammalt bostadsbidrag.. så surt.. men nu har jag gjort en liknade tavla som de har i lyxfällan. Fast jag har tagit bort räkningar, hyra och lån, det har jag redan stenkoll på. Det är just övrigt posten som jag måste få stenkoll igen. Har varit lite slapp dem sista månaderna. Men nu gäller det :) känner mig taggad och att detta kommer bli spännande :)

Av Micaela L-E - 23 februari 2014 14:01

Idag är inte min dag, hela min kropp strejkar så jag ligger under täcket, skakar och har ont överallt. Feber har jag inte men det skulle inte förvåna mig om den skulle smyga på mig. Så jag kommer idag troligtvis ligga i sängen tillsammans med katten som inte gör mig bättre...

Av Micaela L-E - 22 februari 2014 15:54

Igår kväll/natt såg vi på skräckfilmer. Så det blev att jag sov borta, inte ville jag gå hem mitt i natten efter lite skräck. Fast jag inte skrek till eller hoppa till så sätter sig sånna filmer i psyket när man går hem strax efter i en mörk trottoar. Inte kul. Men snart ska vi sätta på filmen the omen. Visst det är ljust ute, men jag vill gärna kunna gå hem och sova hemma inatt med min misse än att sova på en soffa :) får se mer vad som händer idag, alla har varit ganska slöa idag så det blir nog sitta i soffan och sega. Mellot är ikväll också :)

Av Micaela L-E - 19 februari 2014 19:02

Nu är köket 100% klart :) förutom ny spis, ny kylskåp och ny mikro. Men om vi räknar bort det så är allt klart ! :) kaklet och svarta väggen med hyllorna fixades idag :) nu är jag stolt att kalla det mitt kök, för detta är verkligen jag :)

Av Micaela L-E - 18 februari 2014 22:16

Bastu hemma hos mig, trots att elementen är avstängda och fläkten är på. Det märks att plusgraderna börjar komma. Vill då inte veta hur det blir till sommarens heta dagar.

Av Micaela L-E - 16 februari 2014 23:38

Har nu suttit cirka tio timmar framför datorn med fyra mindre pauser, är nu inne på en femte paus. Kanske dags att sluta och gå och lägga sig. Men det är svårt :/ kan inte sluta men måste nog. Älskar att sitta vid datorn och bara skriva. Snart tjugo sidor bara idag, inte dåligt så sätt. Om det hade funnits ett "riktigt jobb" med detta så hade jag absolut tagit det :) nu blir det skriva lite till innan jag måste gå och lägga mig. Kommer få ta en sömntablett annars kommer min dygnsrytm sabbas och det gillar tydligen ingen :)

Av Micaela L-E - 14 februari 2014 22:52

Livet är som en massa olika rum, det handlar mycket om med vem eller vilka som vi fastnar med just i rummet vi befinner oss i. Dessa kommer ha en inflytande på en oavsett vad man säger. Det kommer vi aldrig komma ifrån.
Denna livssyn både gillar jag och hatar jag. Men jag märker nu att jag har sett för mycket på serien House :) ser nu på ett avsnitt nu där denna livssyn dykter upp. Lär sig allt ett och annat i denna serie :)

Snart är alla ? dag över, men som jag säger varje år denna tidpunkt.. kanske nästa år :)
den som klarar av att leva med mig är värdanorbelpriset. Detta har jag sagt sen tidig tonåren. Så i ungefär tio år nu :) men jag klarar mig, så gott att vara singel :)

Ovido - Quiz & Flashcards