Alla inlägg under juli 2013

Av Micaela L-E - 31 juli 2013 21:55

Tog cirka 40 minuter men nu är det klart och redo att ätas upp !! :) vem kunde tänka sig att jag kunde vara så nyttig :)

Av Micaela L-E - 31 juli 2013 11:55

Nu har jag truckkort A+B, det har jag sysslat med de senaste tre dagarna. Skit kul att köra :) fick testa köra tre olika truckar så nu kan jag detta och borde få något deltidsjobb i lager. Men ska nog vänta någon vecka innan jag söker nytt jobb. Har en del att gå igenom innan jag kan ta mig an nya grejer. Som nu till exempel, nu blir det rensa och städa inför visningen i morgon. Fem olika personer/familer har för anmält sig att komma och kolla. Sen så är det öppen visning så fler kommer nog :)

Av Micaela L-E - 28 juli 2013 20:12

En present ifrån mina föräldrar som dem köpte i holland. Tofflorna efterliknar holländska träskor som ni ser på bild två :) trots att de känns lite konstoga nu så är de väldigt gosiga och varma :)

Visst är mina föräldrar snälla att köpa tofflor till mog som är så grymt fula att dem blir fräcka ? Allt detta för att de avskyr mina svarta dunntofflor som fäller överallt ;)

Av Micaela L-E - 28 juli 2013 13:58

Rubriken sade det, jag är så trött att jag vill bara krympa ner i sängen för att sova. Men det får inte, för om en timma är det kalas för morfar. Grillat som det blir varje år :) oavsett vad det är för väder :) nu ser det molnigt ut men det slutade nyss att regna så kanske det håller i sig så här. Igår var ungefär samma väder, fast då tittade solen faktiskt fram. Hade en skön dag igår med goa folk och grillning, bad och lite strög i Trollhättan :) annars har det varit ganska lugnt så sätt.

I morgon blir det upp tidigt så i natt måste jag sova. Börjar truckförarutbilningen i morgon och min farsa ska gå den också så han ser till att jag verkligen kommer dit :/ men det kanske blir kul. Dem som har gått sådant innan har sagt att det var kul så jag får helt enkelt vänta och se :)

Av Micaela L-E - 26 juli 2013 16:02

Snart ska jag hämta två böcker som en kille ska köpa senare. Min plånbok säger JIPPIE !! Senare funderar jag och jossan fortfarande på. Men nu är iaf mitt hus ute på Hemnet.se :) gå in och skicka vet ja :) så städat som det är i bilderna har det aldrig varit innan !! :)

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-sjuntorp-trollhattans-kommun-sjolanda-39-5360653

Av Micaela L-E - 25 juli 2013 01:36

Nu kom jag hem och hör åskan runt om mig. Gud vad jag älskar åska, mår så bra när jag ser och hör den ! Har varit jätte fina majestätiska blixtar idag och de bara fortsätter. Men nu innan har jag varit i stan med massa folk i cirka tre timmar. Kände att jag kommer fan inte somna så åkte cola och umgicks med dem en stund :) kommer nog inte somna nu heller känner jag på mig men vad helskotta ska jag göra ? Får försöka i alla fall.. igår natt somnade jag inte förrän klockan fem på morgon och så fick jag gå upp vid tio. Så nu är många alarm inställda så jag kommer upp tidigt nu, fast jag vet att det är inte det som är boven i mina sömnproblem..

Annars så har jag varit i ett garage nästan hela dagen. Mer än så var det inte :)

Av Micaela L-E - 24 juli 2013 00:38

Snart ska jag sova, hoppas jag kan göra det inatt. Låg vaken till nästan fem på morgonen innan jag somnade utmattad. Igår så var jag på arbetsförmedlingen, så nu har den processen börjat. Bara att vänta tills min nya handledare kommer tillbaka efter semestern. Sen så var det massa andra saker igår. Men idag var det lugnare, fast jag kände mig helt död efter natten, så nu måste jag somna för i morgon ska jag vakna tidigt !! Sen så har en granne hos mig fått inbrott mitt under dagen, pratade strax efter med mina föräldrar som direkt blev oroliga för deras hus. Min bror är inte världs bäst när det kommer till telefon tydligen så ska nog förbi honom i morgon och se om han lever och om alla husdjur lever :) fast våra föräldrar kommer hem när som helst så de kan nog sköta det själva :)

Men nog om det, nu ska jag linda om min fot. Har fått det absoluta roligaste såret där ! :) ni förstår om ni hade sett det, men sen ska jag sova för min gäspande katt har redan hunnit före mig in till sängen :)

Av Micaela L-E - 21 juli 2013 16:05

Nu har fallens varit för mig i alla fall. Jag var med Jossan, barnen och Christian. Hade riktigt roligt men efter två dagar med fullt med folk och tre små barn som gärna testar ens gränser, iaf två av dem gjorde det så är det gött att vara hemma helt själv idag. Men jag tycker om de tre små skruttarna ändå :) jag har även träningsvärk i bena och även i magen idag, det kunde jag absolut inte tro efter två fulla dagar att gå på stan med barnvagn :) haha. Men denna helgen drog jag i mig bara tre 4.5 cider så det var ganska nykter. En i fredags, två igår. Fick ta en igår för att jag skulle kunna på något sätt slappna av för att sova och det gick perfekt. Mycket mer än detta hände inte, bara små händelser runt om men orkar inte skriva hur roligt jag hade det förutom att det var tio på en skala av tio :) nu ska jag tvätta lite kläder och göra iordning alla papper för morgondagen. För i morgon blir det arbetsförmedlingen och försäkringskassa m.m för då är jag officiellt arbetslös !! :)

Vet ni hur länge jag har väntat på det ? Sen fem veckor tillbaka ! Inget mer jobbigt tråkigt jobb som jag tvingas till varje morgon ! :D jag vet, jag vet, man ska vara glad att man har ett jobb, men tyvärr så måste jag säga att det är inte alls så som jag fungerar. Jag är som jag är och jag är glad för det :)

Ovido - Quiz & Flashcards