Alla inlägg under mars 2014

Av Micaela L-E - 30 mars 2014 15:20

Nu är det tråkigt, nu målar jag på mig själv med bläckpenna. En tatuering jag gärna vill ha som reprenserar mig. Mina hudproblem ska inte vara någon fara tydligen om jag använder rätta färger, men det enda som saknas är pengar och modet att göra den. Tills dess så får jag måla den helt själv med bläck :)
En riktigt rolig dag alltså, men vad är det dem säger.. ibland måste man ha det tråkigt för att uppskatta det roliga :)

Av Micaela L-E - 29 mars 2014 20:06

Är nu inne på min sjätte bulle, kan inte sluta äta dem ! :) har en plåt till inne i ugnen så då har jag mer bullar att vräka i mig ! :)
Det hela började med att jag var sugen på choklad och hade för mycket fritid. Och tada .. chokladbullar :)

Av Micaela L-E - 29 mars 2014 13:11

Nästan att jag kan somna här ute, om det nu inte var så många bilar som åker förbi nedanför. 10 plus är inget jag klagar på :)

Av Micaela L-E - 25 mars 2014 16:43

I väntan på att äggen till salladen ska koka klart (nu är det krig mot min mage) så leker jag med katten. Hon är så himla rädd för allting och det är så kul att reta henne :) Triss mot en tom hink, :)

Av Micaela L-E - 25 mars 2014 13:33

Känner mig som en kanin, sitter på balkongen i soffan med katten och äter morötter :) Triss verkar inte tycka om morötter så mycket så får ha det mesta för mig själv :) det är gott med råa morötter, bättre än godis att smaska på :)

Av Micaela L-E - 24 mars 2014 10:22

Efter svett och tårar så är räkningar betalda. Efter många samtal och siffror hit och dit klara jag av månaden. Nu behöver jag inte leva på lånadmat. Fast utöver det kommer jag nog få leva fattigt. Vi märker, jag klara av första månaden där budgeten sprack med 50 kr. Får se hur det går med resterande två månader :)

Av Micaela L-E - 22 mars 2014 13:04

Snart åka till sjuntorp, sen till göteborg, sen fixa det sista i ekonomin, sen när kvällen närmar sig så blir det hemma :) medan andra är ute och blir fulla kommer jag ha en lugn kväll, slappna av och förhoppningsvis känna att jag kan leva en månad till utan problem :)

Av Micaela L-E - 21 mars 2014 09:46

De se aste har jag följt händelsen i Sjuntorp mellan deras skola och Kronan. Visst folk har bestämt sig att dessa föräldrar är rasister innan dem ens visste orsaken till varför de inte vill ha sina barn i samma simundervisning som barnen ifrån Kronan, (en skola som utlämdska barn är marjioteten)
Men nu har denna artikeln kommit ut " http://ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2969708 "

Där förklaras orsaker till varför dessa föräldrar har sagt emot. Inte alls rasistiska meningar, utan om barnens säkerhet. Om mina framtida barn hade blivit dödshotade och skadade hade jag sagt emot. Vilken föräldrer hade inte gjort det ? Så tänk efter innan ni dömer någon för att vara rasist. För ordet rasist betyder rädsla, förutfattade meningar, främlingsfientlighet.. Med andra ord så dem öppnar munnen och anklagar någon annan för att vara rasist kan lika gärna vara det själv fast mot en annan folkgrupp än invandring.
Men snälla, rasist är bara ett jävla ord. Kan man inte bara strycka det ordet ifrån svenska ordboken ? Börjar seriöst tröttna på att höra det ordet så fort jag slår upp en tidning eller kollar på media.

Ovido - Quiz & Flashcards