Alla inlägg under november 2014

Av Micaela L-E - 27 november 2014 19:22

Det är segt att färg måste torka. 8 timmar innan det är övermålningsbart och samtidigt som man står med penseln kommer en katt som ska stryka sig mot det nymålade och gå i färgfläckar. Hon utmanar alltså ödet.

Tycker om mitt nya husdjur. Den sitter stilla och säger inte ett knyst :) har inte riktigt bestämt mig vart den ska få stå än bara :)

Av Micaela L-E - 24 november 2014 19:18

Då var golvet klart tog bara si så där fem timmar, går som en liten tjej på tå för det blev bättre än vad jag förväntat mig :) men än är inte hallen riktigt klar. I morgon kanske ska införskaffas lister till dörröppningarna. Så resten av alla golvlister kan läggas någon dag här. Sen är det bara småsaker och sedan allt klart :) inte mycket kvar :)

Ps : min nya dusch kommer i morgon, får se när projekt badrum påbörjas :)

Av Micaela L-E - 21 november 2014 18:30

Får väl lägga upp beviset att nu är tapeterna uppsatta :) men helheten får ni inte se än för det är inte klart. Nu blir det ta en till två dagars paus ifrån detta.
som tur är så ser det lite bättre ut nu så jag kan allt leva med detta tills det är dags att sätta igång igen :)

Av Micaela L-E - 20 november 2014 16:21

Här syns skillnaden.
Till höger, gamla fula vita vävtapeten.
Till vänster, den nya fina sand vägen :)

Så nu är det bara vänta tills jag kan göra andra strykningen och sedan är det klart ! :)

Men så länge jag vänta så pussla jag ihop ett äpple :) vad gör man inte när det är tråkigt och vill att tiden ska gå :p

Av Micaela L-E - 18 november 2014 17:27

Fick åka till jem o fix med pappa där vi skaffa lite spakel (suck på det) och lite nyare penslar för dem jag hade var torkade. Sen köpte tapeter och lim på rusta :) kommer bli snyggt :)

Annars blev det slipning o spakling idag. Känns som man aldrig kommer någon vart med det jädrans spaklandet. Men allt slutade med att taket och halva hallens väggar målades vit :) samt några av listerna :)
Längtar tills det blir klart ! :)

Av Micaela L-E - 15 november 2014 11:17

Spaklat alla gaderober plus den lilla väggen idag :) känner mig duktig och klockan är bara strax efter elva :)

Av Micaela L-E - 13 november 2014 16:46

Pappa o brorsan var här och hämtade allt skit och vi tog bort jädrans klickgolvet. Under detta var en plastmatta på cement. En fulplastmatta med mycket skit på sig, blå färg, vit färg, smutsfläckar, hitta även gammal makeup borste och popcorn som hade legat under listerna.. gud vad fräscht ! Undra hur länge det har legat där.

Men har kollat in klinkers golv på bauhaus som är rea på, så blir väl åka någon dag här och köpa. Sen får jag riktigt trägolv av mamma o pappa som de har liggandes. Så det blir allt bra i slut ändan :)

Här får ni se en riktigt vacker bild ;p

Av Micaela L-E - 13 november 2014 14:35

Idag togs dörrlistorna bort ifrån öppningarna till köket och vardagsrummet. Detta gjorde att båda öppningarna blev tio centimeter bredare och cirka fem centimeter högre. :)

Samtidigt som detta gjorde hittades några intressanta saker, som golvet under mitt nuvarande golv i vardagsrummet. Det ser intressant ut med tanke på hur trist mitt vardagsgolv är :p men vi får även se om det blir riva ut hallgolvet senare idag eller i morgon förmiddag typ :)

Ps: igår beställdes min nya dusch :D kommer om två veckor och då kastar jag plast skiten åt helvete som sitter där nu :D

Ovido - Quiz & Flashcards