Alla inlägg under januari 2014

Av Micaela L-E - 30 januari 2014 13:45

Från och med nu tänker jag inte sova mer. Aldrig mer i hela mitt liv ! Total vägrar ! För hela dagen idag har jag gått runt och stört mig på vad jag drömde inatt, och hela veckan har varit ungefär samma dröm. Avskyr det för jag vet vad som hände dem sista två gångerna jag drömde dessa drömmar.. inte kul.. så från och med nu tänker jag vara vaken !!!!

Av Micaela L-E - 29 januari 2014 12:48

Att detta ska vara så svårt att få betalt för ett jobb. Nu har jag fått pengarna men det blir det ett nytt problem.. suck.. men men jag märker om jag blir återbetalningsskyldig i slutet av månaden eller ej :) men jag tror att det är högst sannolikhet att det händer så nu blir det spara lite av pengarna..

Av Micaela L-E - 28 januari 2014 21:25

Hela dagen är nu borta, jag som hade en lista på saker som behövdes göras. Fastnade istället framför datorn, vilken bov den är som snor massa tid. Usch, får helt enkelt ta allting någon annan dag och fortsätta med datorn samt se på du är vad du äter som är nu på kanal sju. Repris tyvärr. Men denna gång mätar programmet inte min hunger. Utan det blir värre, glömde laga mat förut så jag får väl ta en macka i pausen :)

Av Micaela L-E - 26 januari 2014 23:05

Stephen King, Allt kan hända 14 mörka berättelser

Nu har jag läst ut boken, det är gött med tanke på att vissa av novellerna satte sig verkligen i ryggmärgen på en. Här är dem novellerna jag gillafr i boken.

# Obduktionsrum fyra
# Mannen i den svarta kostymen
# Jack Hamiltons död
# Allting är slutgiltligt
# L.T.:s husdjursteori
# Vägviruset drar norrut
# Lunch på cafe gotham
# 1408

Så åtta noveller av 14 gillade jag :) några var roliga, andra smittsamma och ett par rysiga. Detta är en bok jag kan rekomendera, för folk som gillar rysare och även för dem som inte gillar rysare :)

Av Micaela L-E - 25 januari 2014 02:20

Att få veta via ens "pojkväns" syster att det är slut är en jävla dålig stil !! För sist gång vi pratade var vi tillsammans !! Det frågade jag dig rakt ut och du sa ja !! Så ringer jag "pojkvännen" och han tycker jag ska in på alla möjliga ställen som till exempel fyllecell.. öhm vid den punkten hade han ingen aning om jag hade druckit en eller fler cider. Sen så har han tydligen allt inspelat.. hm.. till min fördel egentligen.. men så jävla typisk att du ska skylla ifrån dig för du är mammas ängel från ovan !!! Jag gav dig en sista chans men du ville hellre knulla med en fjortis än att ha en bra framtid. Hoppas din natt är värd det för så kommer din hela framtid se ut. För att få veta allt detta via telefon är jävligt fegt, lika fegt som en treåring ! Om inte mindre ! Fick be en kompis att hämta min nykel åt mig för annars hade jag tagit med stekpannan och det sade jag till honom också. Men då kallade han henne fitta och hora.. oj vem är mogen här egentligen ? Jag som är bestämd att inte slå ner någon inatt eller den som säger fitta och hora till en tjej som bara vill hjälpa ? Oj vilken svårt val.. eller inte. Jag kommer tyvärr minnas hela kvällen, varje ord. Kommer alltid minnas fegisen som är en jävla trasig leksak som alla små tjejer kan få. För jag vet att den leksaken snart kommer hamna på skroten. En kväll med dysterheter går inte jämföra med det livet som består av dagar med dysterheter. Jag har sagt allting till honom så ingen kan kalla mig feg eller falsk.

Av Micaela L-E - 24 januari 2014 18:18

Det är fredag så varför klaga ? :) ta en klunk och var glad ! :)

Av Micaela L-E - 22 januari 2014 15:24

Någonstans, på något konto, ligger min lön. Fick brev tidigare idag där det stod att jag skulle få 0 kr på fredag.
"Jaha tack" var min tanke då. Så jag ringde till mamma och hon hjälpte mig att kontakta min handledare, sen så kontakta hans och min tidigare chef. Där fanns vi felet. Han hade glömt mig :( så han skulle se om jag kunde få pengar ändå på fredag eller om jag måste vänta en hel till månad för att få pengar. Tur att jag fortfarande får lite pengar ifrån försäkringskassan. Annars hade jag sprungit runt och runt och runt i total panik.

Så får se när jag får min lön :)

Av Micaela L-E - 21 januari 2014 16:01

I helgen ska jag köpa färg till köket och vardagsrummet. I vardagsrummet vet jag vilka färger jag ska ha men köket är inte riktigt klart. Skåpen och luckorna ska vara i en valnöts liknande färg, men färgen på väggarna har jag ingen aning om. Jag vill inte ha kritvita väggar, inte heller svarta. Sen så har jag funderingar på tapetsera men det känns mer fel. Så om någon har någon ide om vilken annan färg som kan passa till valnöt (färgen på bilden) så skriv gärna en kommentar :) som sagt inte vit, inte svart och eftersom köksväggarna nu är gula så vill jag inte ha den färgen heller :)

Ovido - Quiz & Flashcards