Alla inlägg under september 2014

Av Micaela L-E - 30 september 2014 16:53

Är det bara jag som blir taggad när det är sista dagen på jobbet ? :)
Första saken jag gjorde på morgon var att stänga av alla alarm för morgon dagen. Då blir det sova och vakna när jag vaknar :) sen på jobbet skedde lite saker, halva strömmen gick, ställa in utemöblerna, vinterstänga stugorna och sätta ut musfällor.
Men sen blev det smörgåstårta, få blomma och bara tjöta och säga hejdå :)

Men nu blir det nya äventyr ! :) vart vet jag inte än bara :)

Av Micaela L-E - 29 september 2014 08:14

Nu åker jag ut till jobbet näst sista gång. Så klart blir det städa råttskit och se hur många döda möss det är där ute nu. Dessa två dagar kommer bli kul :p

öm

Av Micaela L-E - 25 september 2014 19:25

Efter en jobbig dag - med döda möss, levande möss, musattacker, jobbigt porslin - så har slitna jag slagit mig ner framför serien Supernatural. Ryggen känns öm, huvudet känns öm efter mössen. De levande mössen tål jag något, men de döda.. USCH! Mest när man märker att man nästan trampa på musen som ligger död i sitt egna blod !
Men musen som gärna attackera mig tre gånger - en liten brun näbbmus som jag döpte till Pelle - hade jag även två stora diskussioner med. Hade bra anledningar varför Pelle inte skulle springa på mig, men lyssna han? Nej, absolut inte..

Så här sliten ser jag och mitt humör ut efter idag :)

Av Micaela L-E - 24 september 2014 19:58

Men kanske jag ställer upp efter jag har slutat på jobbet. Men det beror på fredag när man ska prata med arbetsförmedligen och vad de säger :) kommer ändå lite sakna detta om jag ska vara ärlig :)
Annars har kvällen varit bra fått baka mina chokladbullar som gick hem hos folk. Fått beröm för bästa bullen någonsin och att de är äkligt underbara :) det glädjer mig att höra att bullarna var så populära :)

Nu blir det sängen, en HÅRD (kanske till och med lång) dag väntas i morgon. Ska egentligen inte klaga för fredagen kan bli väldigt kort :)

Av Micaela L-E - 22 september 2014 13:56

11 m/s, om inte mer.. blåser bort här ute.. om jag inte är sjuk efter denna dag så är det ett under.

LÄNGTAR HEM TILL VÄRMEN ! :)

Av Micaela L-E - 21 september 2014 11:17

Ett tips till er där ute som vill minska på utskrivskonstnaderna i hemmets skrivare. Testa detta (bilderna) för 99 kr på jula istället för att köpa nya bläckpatroner varje gång.

jag har nu själv testat detta och kan inte vara mer än nöjd :)

Ps: första gången kan bli lite söligt så glöm inte ha en tidning under :)

Av Micaela L-E - 18 september 2014 16:47

Långhelg igen :p fyfasiken så skönt :)
Detta bestämdes förut genom att vi skulle jobba längre idag. Men tack vare våra gäster som "checka ut" två timmar tidigare än beräknat så blev det ingen direkt övertid idag ! :) vi tackar och bugar :)

Nu ska jag njuta av helgen. Nästa vecka är sista hela veckan kvar på jobbet, lite svårt att tro :)

Av Micaela L-E - 17 september 2014 16:24

Ikväll är det musikcafe nere på FUB, så ikväll ska jag sitta i kassan för fikat. Sen se vad jag har hittat :) (bilden nedanför) ifall huvudet inte hänger med så har jag jätteminiräknaren !! :D

Ovido - Quiz & Flashcards