Alla inlägg under februari 2014

Av Micaela L-E - 13 februari 2014 17:00

En nöjd Micaela här ! :) läpparna är inte 100 % klara, men jag saknar ett bra verktyg till det så det får vänta en stund. Dem ser inte allt förjävliga ut :)

Av Micaela L-E - 13 februari 2014 11:43

Nu ska jag sätta mig framför den svarta väggen i köket och måla lite. Tur att jag hade pengar kvar på coop-presentkortet så jag hade råd med lite färg :) för nu efter detta blir det hårt hålla i pengarna.

Men får se hur detta kommer se ut när jag är klar :)

Av Micaela L-E - 9 februari 2014 15:22

Före

Efter

Nu är väggar, luckor och lister klara !! Nu ska det bara torka tills på tisdag sedan får jag ställa allt till rätta igen. Men än är det ändå inte klart. Finns en del kvar att göra men det värsta är nu över.

Av Micaela L-E - 9 februari 2014 09:35

Igår kväll blev det melodifestivalen del två samt lite andespel. Alltid lika roligt och läskigt :) det värsta var inatt när jag drömde om skiten. Fy fan har aldrig vaknat så svettig och skakig någonsin ! Men nu är allting lugnt :)

är så gött sugen på att spela candy crush innan mina föräldrar kommer, men då kommer ett problem. Jag har inga banor kvar i den riktiga världen :'( klarade den sista igår :/ så hoppas det kommer fler banor för 485 banor är inte tillräckligt. Men jag får väl spela lite i nattugglans värld. Har några banor kvar där :) kalla mig nörd men va ska jag säga ? Detta spelet behövs lite logisk tänkande, lite tur och lite utav ens tid :)

Av Micaela L-E - 7 februari 2014 17:07

Det första jag ska säga är att fk kan ta och skita i ett skåp någonstans. Så glad är jag på dem nu.. men annars verkar dagen bra hittills, jag har blivit erbjuden praktikplats på ett lager här i Trollhättan. Då blir det köra truck för mig :) men ska boka mer in ett möte med han som är personalansvarig. Så får se vad som händer då. Men än så länge ser det ljust ut, praktik - sommarjobb - kanske fullt anställd. Har ingen aning om än hur många procent det är men spelar roll :) ska ha positiva tankar !

Men nu blir det slappna av och njuta av fredagen, för i morgon blir det upp tidigt för att måla om köket :)

Av Micaela L-E - 6 februari 2014 15:12

Det hela började att jag tog ut hela köket ut i vardagsrummet. Bara för att inte behöva stressa i morgon. Sedan dammsuga jag hela lägenheten, men när jag skulle torka golvet märkte jag att moppen hade försvunnit. Då var det bara att ta en skursvamp och sätta sig på knä. Nu vet jag hur askungen kände sig.. vilade i en halvtimma innan jag torka ur hyllor och byrån m.m posten kom. Ett brev från försäkringskassan, deras sjuka hjärnor är helt ifrån vettet. Jag har absolut inte gjort något fel, det har jag på svart och vitt men ändå skyller dem på mig. Så i morgon ska jag ner dit och försöka få dem att förstå detta. Är inte glad just nu..... Men dagens punkter måste bli klara så jag ställde mig i köket och nu har jag målartvätt överallt där inne. Stinker verkligen ! Men nu är det iaf klart så snart blir det dags att fundera på mat. Kan inte laga mat för då blir köket bara stökigt igen så får se vad jag hittar på.. denna dag suger, har varit jätte duktig men så förstörde försäkringskassan alltihop. Så i morgon blir det djurapoteket, arbetsförmedlingen och sist försäkringskassan..

Av Micaela L-E - 5 februari 2014 19:27

Då har jag varit på Bauhouse i torp tillsammans med mina föräldrar. Var redo med tre tusen kronor för målarfärg. Men själva färgen kostade 900 kr, sedan 200 kr för glödlampor och 200 kr för målartvätt och duk. Så hela 1300 kr gick allt på. Inte dyrt, så nu kan jag spara några till hundralappar :)

så i morgon ska jag tvätta och städa köket, på lördag blir det måla ! Mamma och pappa kommer kl tio för att hjälpa mig. Suck men jag vill få köket klart. Saknar diskmaskin fortfarande men pappa ska mäta och se vart den kan stå på lördag. Så jag kanske får in den någon gång !

Av Micaela L-E - 4 februari 2014 15:00

I morgon åker min bil hem till mina föräldrar, så får den stå där och skämas.. fy att den ska kosta så mycket för att stå.

Ovido - Quiz & Flashcards