Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

två samtal

Av Micaela L-E - 22 juli 2014 11:58

Sitter i kiosken och säljer glass - så kommer en äldre gubbe in. Han går fram till mig - likt pingving gång - så säger han "jag vill ha ramlösa."
"Ramlösa har vi inte, men vi har annat vatten."
"Ja, ramlösa."
Visar honom kylskåpet med drickorna och vattnet. "Vi har premier vatten"
"Ja, ramlösa" så tar gubben en premier vatten med citronsmak.
Jag suckar, tar betalt och han går ut. För mig är ramlösa är ramlösa och vatten är vatten. Men tydligen fungerar det inte så.

Några minuter senare kommer en yngre kille in - hur ska man säga detta med finare ord - som inte är helt klar i huvudet. Han tar en glass och ska betala. Så stirrar han på mig och säger efter några sekunder "du är smutsig"
"Okej, vart?" Undrar jag nyfiket.
"Runt munnen."
Ser mig snabbt i spegeln och skakar på huvudet.
"Du är smutsig."
Så fortsatte det en stund innan jag undrade. "Menar du mina fräknar?" Dem irriterande fräknarna som folk alltid tror är smuts i första taget.
"Smuts." Han gav sig inte, det var smuts för honom. Men fick iaf fram att det var mina fräknar han menade.
En personlig assistent till honom kom och hämta honom. Men det tog inte ens en kvart innan han var tillbaka och försökte övertala mig att jag var smutsig :p

Här ute på jobbet kan man ibland få roliga samtal med folk. Och ibland kan de vara irriterande. Dessa två har jag haft idag och klockan är tolv :) kan nog ha några roliga till idag, det märker jag :)

 
 
Ingen bild

anonym

28 juli 2014 19:07

Solgården är väll ett ställe för bla personer med funktionshinder ?

Micaela L-E

30 juli 2014 15:52

Det är anpassat så funktionshindrade kan vara där :) men alla människor är lika välkomna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela L-E - 12 maj 2015 22:00


Gör man något att göra rastlösa jag har varit igång igen. Tog färg som bara stod på vinden och måla om invändes på garderoberna :) här är resultatet inte 100% bra, men tillräkligt för att jag ska vara nöjd utan att lägga ner några pengar :) ...

Av Micaela L-E - 19 januari 2015 12:47


Räkningen ifrån elektrikern kom idag. Har oroat mig, fått panikattacker och räknat ekonomin om och om igen. Men idag fick jag käftsmäll i ansiktet (på ett positivt sätt) då jag fick se slutsumman. Helt klart innanför min budget !! :) Va fasiken or...

Av Micaela L-E - 18 januari 2015 15:39

Då va dem stora projekten hemma klara :) nu är det bara mindre småsaker kvar som jag kan ta lite då och då. Med andra ord så är projekt badrum äntligen klart ! :D och nu kan jag äntligen tvätta i lägenheten :D De två första bilderna här visar hur ...

Av Micaela L-E - 17 januari 2015 20:53


Gårdagens inköp står just nu på lite fel ställe. Men i morgon hoppas jag allting går som smort när den ska in i badrummet :) det pirrar i hela mig att tvättmaskinen snart ska ställas på plats och allt blir klar i badrummet :) ...

Av Micaela L-E - 14 januari 2015 12:56

Äntligen har elektrikern varit här ! Bytt ut de gamla proppskåpet till jordat modernt skåp. Samt dragit el in till hörnet där tvättmaskin ska stå :) Fråga inte hur mycket detta kommer gå på, men oavsett säger jag att tvättmaskin ska jag fasiken ...

Ovido - Quiz & Flashcards