Alla inlägg under december 2013

Av Micaela L-E - 16 december 2013 14:36

Det är så skönt att vara tillbaka på vattenfalls kontor här i Trollhättan. Här är det mycket varmare och mindre smutsigt än ute på deras lager. Men nu gör jag ju ett jobb som har fått mig att somna tusen gånger om idag, bara för jag gör samma sak om ovh om igen. Ingen variation på det hela. Så nu är jag inne på min femte choklad :) <3 mums chokladen har jag saknat <3 varje dag jag är här så har jag aldrig druckit mindre än tre koppar choklad.. funderar på om man kanske kan sno med sig maskinen hem x) lite otympligt men undrar om någon skulle märka ? x) haha nja jag får nog gå till affären för att skaffa en mindre på mellandagarna :)

Av Micaela L-E - 14 december 2013 15:31

Idag vaknade jag vid tolv och hade drömt en av världens bästa drömmar. Avskydde att vakna ifrån den men kan inte drömma hela dagen lång :) har blivit bjuden nu på underbar mat, sen vid klockan sex blir det bio :) hunger games catching fire :) får nu se hur bra den är. Men även om den skulle vara kass så känns detta som en bra dag och jag hoppas att alla därute i världen känner samma som jag :)

Av Micaela L-E - 14 december 2013 15:31

Idag vaknade jag vid tolv och hade drömt en av världens bästa drömmar. Avskydde att vakna ifrån den men kan inte drömma hela dagen lång :) har blivit bjuden nu på underbar mat, sen vid klockan sex blir det bio :) hunger games catching fire :) får nu se hur bra den är. Men även om den skulle vara kass så känns detta som en bra dag och jag hoppas att alla därute i världen känner samma som jag :)

[Bild]

Av Micaela L-E - 12 december 2013 14:40

Fick paket idag och någon tog kartongslocket direkt :) får inte flytta på henne för då blir hon lika sur som på bilden :) så jag får nu testa min nyårsklänning som jag redan nu älskar !! :) sedan blir det ta hand om två av alla paket som jag måste införskaffa till jul. Så efter det här blir det klura ut det jobbigaste julklapparna.. dem till mina föräldrar.. suck jag har ingen aning om vad jag ska köpa till dem :/

Av Micaela L-E - 10 december 2013 16:36

Känns som jag verkligen har glömt något idag. Kan inte sätta fingret på det. Jag har jobbat, sätt upp en ny tvätttid innan jul och handlat. Men det var någonting mer.. avskyr när det är så här för då går hela dagen åt bara för att komma ihåg vad man har glömt. Men men jag kommer nog på det tids nog om det var något viktigt :)

Förresten så var det snor halt borta vid mitt jobb idag och bara för skoj skull så ville jag testa hur halt. Det slutade med en liten snurr och kände i hela kroppen hur sprallig jag blev :) tur att jag inte hamna i diken eller något värre men jag kan absolut inte förneka att det var roligt :) så även om det är plusgrader ute nu så ta det lugnt ute på vägarna :)

Av Micaela L-E - 6 december 2013 21:54

Igår kväll började det med blötsnö, sedan på natten blev det mer kramsnö. Men nu idag har det mesta töat bort och vi börjar gå mot plusgrader igen. Hoppas snön kommer tillbaka så vi iaf får en vit jul men det ser väldigt osäkert ut..

Av Micaela L-E - 4 december 2013 11:43

Tog en paus för att äta min kexchoklad och kolla aftonbladet. Så såg jag att dem nya mätningarna hade kommit ut, "om det skulle varit val idag" här i Sverige. Bara för jag på något sätt tycker politik är intressant :) så blev jag mer politiknörd när jag kollade på aftonbaldets live tv där dessa mätningar diskuterades. Tur att jag är helt ensam i hela byggnaden på jobbet för annars hade folk hört min egna lilla debatt med telefonen :) för vissa politiker borde ju gå om skolan för det känns ju som att några av dem kommer direkt ifrån dagis :)

Men här lägger jag upp en bild på dem nya mätningarna. Om ni också har haft koll på hur politiken ser ut så märker ni att det är en stor skillnad :)

Av Micaela L-E - 3 december 2013 09:26

Nu sitter jag här på jobbet och snurrar min stol igen, jobbet är nu färdigt. Så jag inväntar chefen som kommer om cirka en halvtimma. Får se om han har något mer till mig :) för detta jobb räknade dem ut att det skulle ta cirka sju veckor, jag gjorde färdigt jobbet på åtta arbetsdagar. Lite felberäknat av dem. Det värsta med det hela är att jag är timanställd ! Så hade inte riktigt klagat om han har något mer till mig. Får se får se.

Ovido - Quiz & Flashcards