Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Micaela L-E - 3 mars 2014 09:10

Läste aftonbladet nu och där finns en debatt artikel som heter "Skolan tvingar mig att välja mellan min tro och mitt jobb" ni hittar den på denna sida: http://www.aftonbladet.se/debatt/article18456959.ab

Det handlar om att invandrare diskrimineras ifrån vårdyrken bland annat tandläkare. Debattören tycker att dem ska kunna få ha långärmade tröjor samt få ha slöja. Långärmat säger jag emot, jag ska till tandläkaren nästa vecka och jag (som många andra) gillar inte tandläkare. Det räcker med att ha deras händer i munnen, jag vill inte ha tyg där heller. Sen hur hygieniskt och mysigt är det för patienten ? Invandrarna får gärna jobba inom vården men att de diskrimineras av detta är bara löjligt. För att ett yrke har en klädkod betyder det inte att de diskrimineras. Vi har ju en klädkod för en anledning !
Tänk även på alla svenskar som avskyr ha på sig kortärmat, diskrimineras inte dem ifrån yrken med denna klädkod ? Så sätt inte alla invandrare på "offer"-sidan för en simpel sak som detta,, vi får tänka på oss svenskar lika mycket också. Annars är det inte rätt !

Ovido - Quiz & Flashcards