Alla inlägg under mars 2014

Av Micaela L-E - 20 mars 2014 21:20

Var riktigt orolig att jag skulle behöva betala tillbaka på skatten. Med min tur liksom. Men det behöver jag icke :) får tillbaka några få hundra lappar. Så det sura är nu att jag inte får dem förrän midsommar, behövde gärna pengarna nu. Ligger plus minus noll mellan inkomst och räkningar just nu. Men jag har en sak nu som kan göra att jag får extra pengar över på måndag då det är betalningsdags ! :) hoppas det går så får jag mat på bordet hela månaden :)

Jag mår skit kasst av detta, men ändå älskar jag det. Skit knäppt att förklara men jag gillar privatekonomi :) för det mesta min privatekonomi ! :) haha

2/3

Av Micaela L-E - 18 mars 2014 11:46

Nu är två äreenden gjorda av tre. Första var att dumpa av oljiga manicken på bilden i vargön. Andra var apoteket. Så tredje är tandläkaren, som jag inte ska till förrän kl två. Sen är man ledig för dagen :)

Har nu min bil igen :) känns gött att få köra manuellt på vägarna. Men efter jag varit hos tandläkaren kommer min kära bror få ha bilen igen. Bara för att hans är sönder :p

Av Micaela L-E - 16 mars 2014 13:02

Idag är allt segt, ligger i soffan på balkongen tillsammans med katten och vi njuter av solen. Har inte rört oss på en bra stund nu :)

Igår var det kalas för min äldsta morbror, 50år. Inte dåligt. Idag fyller bästa vännen 33år. Grattis på dem båda :) sen i veckan fyller min minsta kusin 2år. Så det blir kalas på lördag för henne. Att alla ska fylla år nu förstår jag inte :)

Av Micaela L-E - 13 mars 2014 21:27

Alltid på kvällen har jag mycket energi i kroppen. Så nu funderar jag på vad jag ska göra härnest.
Har rensat i min kontorshylla på massa onödiga block, papper och små krafs. Så nu när Triss vill sitta i hyllan (som hon begärt sedan inflyttning sin) så behöver hon inte riva ner allt för att få plats :) vilken snäll matte hon har tycker jag :)

Av Micaela L-E - 11 mars 2014 21:39

Nu är jag hemma igen efter en go konsert på folkets hus i Trollhättan :) En stolt avundsjuk syrra till en perfektionist :) men brorsan, du är duktigare än många och det vet du ! :) alla var duktiga men det märktes snabbt att några få har potential att komma någon vart i musikvärlden medan andra har det som en hobby. Det enda jag tyckte var synd är att inga alls många använde scenen till sina fördelar ! Ni får tänka att ni står hemma i era sovrum, helt ensamma hemma och bara rockar loss :) se inte så skräckslagna ut !! :)

Min kära lillebror såg helt slut efter sista låten, hade inte kameran uppe då han stod på knä och nästan kysste scenen under honom. Det märks att han älskar stå där :) precis som sin syster men jag är bara inte duktig nog sorgligt vis ;)

Av Micaela L-E - 9 mars 2014 16:15

Nu har min bror och pappa med soffan, så nu är det hemtrevligare ute på balkongen :) Triss lultar som tusan på den så kanske hon känner igen den ifrån mina föräldrars hus :)

Men nu blir det sitta här ute med Triss, höra fåglarna kvittra, känna solen i ansiktet och äta en semla som dem två tog med sig :)

Av Micaela L-E - 7 mars 2014 21:05

Lite varmt kommer det bli när väl värmen ifrån "saken" (vet ej vad den heter) stiger upp till våningen över. Det grejas, det has och så sitter vi med mobiler :) fast lite kul är det allt :p hehe

Av Micaela L-E - 5 mars 2014 15:49

Hemma i mjukiskläder, har gått fram och tillbaka, fram och tillbaka till centrum. Först möte, sedan träffa handledaren på arbetsförmedlingen. För idag åkte vi till en eventuell praktikplats till mig. Kändes väldigt både fel och rätt. Har en vecka på mig att fundera. Sedan ska personalansvarige där fundera för de har nyligen sparkat folk, samt stängt uppe i Karlstad. Så kanske jag har en praktikplats på Bygg-Gross i Trollhättan i April. Vi får se vad som sker.

Ovido - Quiz & Flashcards