Alla inlägg den 13 november 2013

Av Micaela L-E - 13 november 2013 01:20

Läste nyligen artikeln:
SD-toppens rasistiska uttalanden
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17830641.ab

Tyckte mer att det var barnsligt av aftonbladet att kolla igenom 11-13 års gamla radioprogram för att hitta något på SD. Men tack vare denna artikel blev jag sugen på att gå in på vissa partiers hemsidor och se vad dem var för sig stod för. Kan säga att det blev många skratt och många irriterande stunder. Men nu vet jag i alla fall vad dem står för. Partier jag läste om var: Sverigedemokraterna, Socialdemokraterna, Moderaterna, Miljöpartiet och Centern. Alla hade bra delpunkter, men i det stora hela så är det hela bara knäppt. Tycker inte om politik annars men under dessa två timmar som jag spenderat framför deras hemsidor så vet jag nu exakt vad jag ska rösta på i nästa val. Visste innan också men nu vet jag mer vad jag röstar på och inte röstar på :) men cad jag kommer rösta är hemligt ;) med egen erfarenhet så vet jag att många blir utstötta och bråk uppstår pågrund av politik. Som min hemtenta som ska skickas in i morgon, har haft många arga stunder pågrund av den :)

Ovido - Quiz & Flashcards