Alla inlägg under oktober 2013

Av Micaela L-E - 19 oktober 2013 15:27

Ovädret är här, men jag och mina föräldrar hann att åka innan det började regna :) Nu är jag:

6000 kr fattigare
En komplett säng med gavel, en diskmaskin, ett täcke rikare :)

Jag fick en diskmaskin !!!!! Nu har jag en diskmaskin när jag flyttar in i lägenheten !!!! Vi hade tur att hitta den på fyndhörnan för halva priset så detta är helt underbart !!!! Nu saknas det bara en tvättmaskin :)
Så klart är jag glad att jag nu har en riktig säng (som tyvärr kommer få stå i garaget. Så jag blir inte av med den hårda madrassen) men ändå.. JAG HAR NU EN DISKMASKIN !!!!!! :D

Av Micaela L-E - 18 oktober 2013 21:30

Tänkte inte skriva idag här på bloggen, hela dagen blev knäpp men sitter här i soffan hos jossan och christian. Har varit här sen igår så i morses fick jag känna på att vara vaken tidigt med två småttingar. Men kanske jag ska ta en cider ? Åker inte hem till mina föräldrar än förrän i morgon. Orkar inte känna mig som en tonåring igen.. inte nu, vill ha min lägenhet och jag saknar min lilla Triss. Så henne ska det bli roligt att komma hem till i morgon :)

Som sagt så har det varit en knäpp dag, så jag är ganska slö i huvudet så nu ska jag dricka antingen en cider eller lite cola :)

Av Micaela L-E - 16 oktober 2013 23:03

Idag har det varit en konstig dag från då jag vaknade till nu. Vill inte fördjupa mig i det men kan säga att jag gillar det inte och jag sitter fast i gamla dagar jag vill leva om för att kunna förändra saker. Men så kan ingen människa leva för då blir vi tillslut psykisk sjuka. Så nu måste jag se framåt till en bättre framtid. Jag vill inte leva om mitt liv, så nu ska jag fa-an lära mig att kunna ändra så det aldrig inträffar :)

Hade prov idag, lite annorlundare prov som gjorde det skit kul. Varför är inte fler lärare så kreaktiva som min samhällskunskapslärare ?? Då hade jag nog fått bra betyg även på de teoretiska ämnena :) men han hade satt upp 64 frågor på tavlan, vi fick vända på papprena för att läsa frågan. Så det hela var som memory :) skit skoj x) haha

Nu ska jag gå ner och borsta tänderna och göra mig iordning för natten. I morgon ska jag nog fjäska lite för jossan och häger med en fråga jag har :) får se i morgon vad dem svarar :)

Av Micaela L-E - 15 oktober 2013 21:30

I morgon är ekonomi provet i samhällskunskapen. Så nu sitter jag och läser, lyssnar samt skriver anteckningar. Allt som jag skulle göra för länge sedan men jag har pluggat, det kan ingen säga emot. Men jag har inte pluggat så här. Det ska nog bli bra ändå, :) känns som att jag kan det mesta :)

Av Micaela L-E - 14 oktober 2013 21:37

Ligger nu på min madrass hemma hos mina föräldrar. Saknar en riktig säng så otroligt mycket, så om snart 17 dagar kommer jag äntligen få sova riktigt. För nu, så ligger jag på en ynlkig 80 madrass !! Aldrig att jag går ifrån 160 lyx säng till 80 madrass igen !!! Får nu sätta på något bra på tvn och se hur många blåmärken jag får inatt för att jag slagit till i golvet eller slagit till i väggen..

Av Micaela L-E - 13 oktober 2013 18:02

Jag, mamma och pappa kollade runt i deras lada idag efter kistorna. Dem stod längst in och så fick jag välja en att ha som vardagsrumsbord i lägenheten. Men på detta så hittade vi massa saker. Gamla biblar, tidningar, glasflaskor och massa mer. Mycket runt 100 år gammalt.

En tidning från 10 mars 1918, kunde till och med öppa den helt utan problem och läsa. Kostade bara 20 öre på den tiden :)

Fler tidningar och även taxeringspapper från långt bak i tiden :) det var svårt att ta bilden när solen låg precis på en :)

En ihopvikbar säng, klockur och massa vykort där det står "godt nytt år" "god jul" och "glad påsk". Hittade även en deckare bok :)

En riktigt gammal bankbok :) på den tiden hette det tydligen inte Vänersborg, utan Venersborg :)

Tillslut så valde jag en liten söt kista :) på bilden är den ej tvättat men den är så fin :) den är från sen 1700- talet så här har jag något att greja med tills jag flyttar till lägenheten :)

Av Micaela L-E - 13 oktober 2013 00:37

En dag mindre, jag längtar inte alls eller så tills då jag flyttar in till stan. Tror mina föräldrar längtar dit dem med :)

Av Micaela L-E - 10 oktober 2013 13:29

Nu ska jag snart upp till stan och lämna bort nycklarna till huset. Samtidigt ska jag till försäkringskassa och arbetsförmedlingen. Att jag inte får VIP kort där snart..

Det blåser bra ute, riktigt höstväder nu. Detta fick mig att tänka på att jag kommer fylla år hemma hos mina föräldrar.. fy den tanken gilla jag inte, men fyra dagar efter så blir allt bra igen :)

Ovido - Quiz & Flashcards