Alla inlägg under maj 2013

seg

Av Micaela L-E - 9 maj 2013 21:31

Inatt hade grannen fest som höll mig vaken ett par timmar in på morgonen. Fick höra många roliga ord och lite orolig för dem sköt något omkring sig. Men tack vare det så gick jag upp sent och fick ta en tupplur innan jag kunde sätta igång min dag. Men nu är jag trött och seg, har tränat zumba med jossan och nu har jag precis ätit. Så nu ska jag in till klädkammaren och ta hand om saker som mina kära älskade katter står skyldigt bakom. På måndag är det bara två veckor kvar.. sen ska jag vänta en vecka innan jag tänker sakna dem :)

Av Micaela L-E - 8 maj 2013 16:15

Nu ska jag ta och tappa upp ett bad och lyssna på ljudboken :) så får katterna sitta på andra sidan om dörren och mjaua :)

Av Micaela L-E - 8 maj 2013 12:57

Jag vill ha sommar och sol och 25 grader varmt :/ som det var igår :) men det är ändå lite gott att sitta i bilen och höra regnet smattra på biltaket ! Det är riktigt lugnande :) nu saknas det bara åska :) <3

Av Micaela L-E - 7 maj 2013 10:19

Då har kattungarna varit hos veterinären. Kostade 924 kr med det var det värt för vaccination på dem. De kollade även hjärtat på dem samt Peppars söta svans. Allt såg jätte bra ut ! :) veterinären tog även kort på salt och peppar, så om ni ser i testads djurkliniks galleri i framtiden så kommer ni få se dem :) curry ville inte va med på kort, han låg slickad längst in i buren och var riktigt skraj. Så skraj att hon blev underbart söt :) men nu var det gjort och jag fick med mig tre lådor ifrån veterinären som nästa ägare får med sig när de köper kattungen :) men kattungarna gillade intr åka bil märkte jag, både dit och hem så fick jag musik som lät mjau mjau mjau och mjau :) haha

men nu ska jag äta lite korv med bröd här medan Triss hälsar kattungarna välkommen hem :)

Av Micaela L-E - 6 maj 2013 20:49

Nu sitter jag helt fast i hemtentan ! Jag behöver något mer men det är inte lätt ! :( samtidigt är det inte lätt när jag är trött som ett as.. blev inte tupplur i soffan förut idag, jag åkte hem och åt och sedan direkt till jossan. Vi var ute och lekte med barnen, riktigt bra och soligt väder ! När jag åkte hem så var det upp till 20 grader ute !!! Kan ni fatta det ??? :o knappt jag kan det :) men det är så det ska vara, soligt och varmt väder :)

Just det, beställde vaccinations tid till kattungarna, så i morgon vid nio ska de in till veterinären :) det kostar strax under 1000 kr !! Men jag kolla upp förut och insåg att efter i morgon kan jag sätta ett pris på kattungarna :) mellan 2000-3000 kr per katt !! Helt otroligt ! Jag som tog 400 kr per katt på min förra kull :) hur dum var jag inte då ? :) haha Men det är nästan som jag går plus minus noll med denna kullen :) än så länge har de kostat mig 8000 kr, inkl vaccination, exkl mat.

Av Micaela L-E - 6 maj 2013 08:14

Den började med att katterna bestämde sig att dra ner en lampa på golvet. Det var verkligen en smäll så klart då att jag vakna och for upp ur sängen. Sen så var det bara nån enstaka minut kvar tills väckarklockan skulle ringa så jag gick helt enkelt upp och lade mig i soffan. Men nu är jag här i uddevalla, tidigt som fan så jag längtar tills jag kommer hem och får krypa ner i soffan igen ;)

Av Micaela L-E - 5 maj 2013 17:49

Igår hamnade jag och jossan på olearys, hade riktigt skoj !! Men i morses vaknade jag av trummor och trumpeter !! Ggggrrr blev ganska arg på dem för de började riktigt tidigt !! :o fick somnat om en liten stund efter det innan jag var tvungen att vakna och åka hem. När jag kom hem blev det en snabb dusch, ta hand om katterna och sedan hem till mina föräldrar :) tiggde lite mat där, spagetti och köttfärssås :) efter det åkte vi på kalas, iaf jag och pappa. Brorsan var som bortblåst och mamma vägrade. Så jag och pappa åkte och firade mitt kusinbarn Hugo. Han fyllde hela 3 år ! Usch va tidigen går fort. Men väl där så skulle de ta fram deras ödla och orm.. inte gilla.. mest inte när de skulle skrämma upp en.. panikattack på högsta nivå för mig.. men efter att jag hade lugnat mig så blev det bra, höll mig undan djuren efter det :) men när jag och pappa kom hem till mina föräldrars hus så fick jag ett par nya skor av mamma och sedan en tunntröja som hade lämnat efter sig där. Fast skorna var fina och de passade perfekt :) brukar inte bära sånna skor för oftast får jag ont i fötterna men så länge jag knyter snörerna rätt så ska det gå bra :) åkte sedan förbi en affär och köpte kattmat och pepsi, men nu är jag hemma, ska nu låna om ljudboken på biblioteket och sedan försöka hinna klart med hemtentan. Får absolut inte glömma av the walking dead ikväll !! :)

Eftersom det har varit fullt upp så har jag inte riktigt känt av bakisen, men den kom nu :(

Av Micaela L-E - 4 maj 2013 21:33

Sitter här och dricker lite Gin, en socker dricka om du frågar mig. Men det är ändå gott :) lite godisaktig eftersmak :) men nu är jag sugen på bus och det hade varit skoj att sticka ut, mellerud eller grästorp ? Det märker vi vart vi kommer :) först hitta en som har ett körkort och lite för mycket fritid !;)

Men kan säga en sak, detta är gott efter att ha kämpa med skola, framtid och den jädrans hemtentan som jag har i huvudet annars !! :) nu har jag ett stort blått moln i huvudet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards