Alla inlägg under juni 2013

Av Micaela L-E - 17 juni 2013 20:49

Jag tappade min telefon förut när vi höll på med trädgården och sågade ner några grangrenar med mera. Såg nu när jag skulle spela candy crush att det är två jätte sprickor i displayen på telefonen, två sprickor rakt över hela jävla displayen !! Som om jag inte har nog med problem med pengar och behöver redan ny dator och mycket annat !! Nu behöver jag en ny mobil eller ny displayen till mobilen !! :o visst sprickorna syns inte så, men nu när jag väl har sett dem så irriterar dem mig så grymt !! Vart finns jobben när jag väl behöver ett som är längre än sex veckor ?? :o

Fast såg nu om jag håller mobilen i en viss vinkel så ser jag sprickorna knappt :) fast kan inte hålla mobilen så resten av denns livstid :) men som jag har lärt mig så ska man försöka se positivt på allting, eftersom jag har haft en jävla otur det sista nu så borde något riktigt bra hända mig snart :) så här får ni en glad bild på mig :) där jag gömmer min irritation på allt som lyckas gå sönder för mig de två senaste månaderna :)

Av Micaela L-E - 17 juni 2013 16:33

Nu är jag hemkommen ifrån uddevalla, ska bara dit på onsdag och nästa onsdag igen och sedan är allt troligen slut. Alla mina frågor har nu blivit en och den kommer jag få svar efter det. Men innan jag åkte dit så jobbade jag några timmar, träffade på Rikard mitt bland alla papper och det var kul. Har inte sett honom sen jag gick på högskolan väst i höstas då jag såg honom i skolan. Men han hade fått nyligen fast jobb och det vill jag också ha, så direkt efter vår korta pratstund så sökte jag fyra jobb. Något mer roligt som hände idag var att jag stannade till på shell för att köpa en korv mellan jobbet och uddevalla besöket. Hade glömt min mat hemma såklart. När jag står där och beställer kommer en stor patrul med poliser in och ställer som runt om mig. Inte konstigt att jag kände mig skyldig, för att köpa en korv ? Så fort jag hade fått min korv försvann jag snabbt ut. Kände mig fortfarande skyldig att ha köpt den lilla korven så jag kunde inte låta bli att skratta åt mig själv och hur löjligt det lät :)

Sen tycker tydligen mina kära arbetskollegor Erik och Daniel att det är gött för mig att sluta tidiga timmar. Men de vet inte fullständigt varför. Om de hade vetat så hade jag nog gärna bytt. För ju mer tiden går börjar jag bli mer och mer nervös samtidigt som jag vet att det bara kommer bli bättre för mig. Oavsett vilket resultat jag får. Men som sagt, det får jag reda på nästa vecka :) nu är jag hemma och ska äta min lunch som jag glömde ta med mig i morses. Ska i alla fall försöka med den gosiga katten som vägrar släppa mig. Mina föräldrar kommer om en halvtimma också, då ska vi rensa upp i trädgården. Tydligen ville de ha ett nytt projekt på huset nu när badrummet är typ klart. Allt som saknas där inne nu är badrumsskåpen som ska införskaffas troligen någon gång i framtiden. Kanske innan jag hinner flytta. Det märker vi :)

Av Micaela L-E - 16 juni 2013 19:28

Wow tack att ni sade till nu, men ni glömde alla andra dagar då det har åskat här :)

Av Micaela L-E - 16 juni 2013 16:24

Idag så har vi rensat och rensat och rensat. En hel släppkärra fylldes och då fick vi inte med oss allt. Men nu har jag även fått en tillfällig dusch samt jag fick gå runt och ta kort på huset medan de spöregnade. I morgon vid fem kommer mina föräldrar igen och ta ska vi fixa till på baksidan så den ser snygg ut. Detta har hänt och började så fort jag klev upp ur sängen för så klart jag somnade om då min pappa skulle ringa och väcka mig i morses. På grund av det så gjorde pappa sig lite lustig och satte upp denna skylt över min säng :)

Av Micaela L-E - 14 juni 2013 15:52

Usch vecka, hela veckan har jag antingen varit i uddevalla, på jobbet eller hemma och renoverat badrummet. Nu har jag fått vatten hemma och får se när jag bara får en dusch. Men idag ska jag absolut inte renovera något ! Nu ska jag till jossan och inte tänka på varken papper, papper eller papper. Eller uddevalla eller utbildningen jag troligen ska gå för jobbets skull. Wow, typ lite som en befodran utan löneökning :) eller något :) haha
Men nu ska jag släppa allt sådant, jag ska jobba i morgon också så får njuta av min helg på söndag. För på måndag börjar allting igen. Fy fan, längtar inte dit ! :)

Av Micaela L-E - 13 juni 2013 07:55

Hela nätverket är nere, ingenting fungerar på jobbet !! så jag och Erik sitter bara här och tjötar och gör allt förutom att jobba. Vi kan inte jobba, snart kommer Daniel också så då är vi tre fånar som sitter här. Fast jag har suttit här sen kl sex i morses och detta är inte så speciellt kul. Klockan sju anmäldes detta av en annan och den hon fick prata med sade att det skulle ta en stund.. erik vill att de ska vara under hela dagen, men då får vi verkligen sitta av våra timmar och inte göra ett enda skit ! Kanske Erik har en poäng ? Hm får fundera på det :)

Av Micaela L-E - 12 juni 2013 17:08

Jo men det fatta jag ju, jag försöker sortera mina tankar :) därför är jag där jag är :) men nu är jag hemma igen, varit i uddevalla igen och ska dit på fredag igen. Pappa kommer snart och ska spola rent brunnen och vattenrören. Så kanske jag får in vatten i köket idag !! :D fick igår åka hem till mina föräldrar för att tvätta lite kläder, samt duscha. Vill ha något vatten här hemma !!

Hela min kropp är seg, sov tre timmar inatt. Kunde inte sova för jag har så ont i kroppen, var enda muskel känns, liknande växtvärk om jag säger så. Men jag växer ju inte längre :/ hoppas att jag kan sova inatt. Sen förresten, så känns det inte alls att jag har varit borta ifrån vattenfall i sju månader. Känns som jag alltid jobbat där med skanningen. För nu gör jag ju samma jobb som jag gjorde förra året.

Av Micaela L-E - 10 juni 2013 16:37

Hände en massa på jobbet idag, diskussioner hit och dit :) jag klarade att gå upp i morses, men ikväll kommer jag lägga mig tidogt om jag inte hinner och råkar somna nu innan pappa kommer förbi :) vi ska greja med vattnet så jag kanske kan få det någon gång i världen :)

Men idag jobbade bara jag och erik. Daniel och erik nr två kommer antingen denna veckan eller nästa, orkar just nu inte hålla koll på det :) haha

Ovido - Quiz & Flashcards