Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Micaela L-E - 17 mars 2013 23:45

Om en timma är Peppar två veckor, om fjorton timmar är Salt och Curry två veckor gamla. Tiden går fort och dem växer på :) salt försöker redan stå på framtassarna men det är som en människa ute på stormigt hav.. snabbt pladask på mage igen :) som ni ser så är det stor skillnad på dem, men den slöaste och gosigaste av dem är Curry. Det är många gånger som jag har fått kliat på hennes mage och hört ett lite kurrande :) Längtar tills dem är lite större så jag inte vaknar varje timma för att Triss pratar och vill att jag ska sitta bredvid deras hörna och hålla dem sällskap :) men nu ska jag se minst två avsnitt på lost, är på säsong två ! På cdon stod det att hela säsong två inte har svensk text, men i så fall ser jag i syne för jag har svensk text på just nu ;)

Av Micaela L-E - 17 mars 2013 19:22

Som vanligt så sitter jag på en söndag och vrålpluggar för att hinna med att skicka in uppgiften i tid till läraren. Trots att jag börjar på en måndag så blir söndagen samma vecka precis samma sak. Förstår inte riktigt varför :P så nu har jag läst en del om osmanska riket på 1600 - & 1700 talet och kontakter plus krog till europa. Det tråkiga är att föreläsningarna inte fungerar, men läraren gav lyckovis tips vart annanstans jag kunde hitta svar till uppgiften. Så nu ska skriva klart uppgiften på datorn, fast nu blir det en paus under en timma då catfish är på tvn. Ett riktigt bra program kan jag säga :) intressant hur folk både blir grundlurade och lyckliga över ett "internetförhållande". Jag hade nog aldrig klarat så som dem flesta i programet har det :) jag som är en riktig romantiker av mig :)

Nu kommer två bilder, första bilden är en karta hur det såg ut för osmanska riket och en del över europa under tiden jag läser om. När jag såg den bilden kunde jag inte riktigt tro att riket förminskades så mycket och blev turkiet på 1900-talet :)
Andra bilden ser ni nog va den menas :) mtvs program catfish :)

Ovido - Quiz & Flashcards