Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Micaela L-E - 24 mars 2013 22:28

Efter många om och men fick jag ner allt till exakt en sida. Då trängde jag verkligen ihop allt ! Franska revolution är en faccinerande tid och är en av händelserna i historia som jag verkligen tycker om att läsa ! Jag hade hellre velat fått denna uppgift nästa vecka då det är hemtenta. Men sådan lyx har vi inte här. Men nu är uppgiften inskickad och får hoppas att den blir godkänd nu bara, skrev en del om kungamakten som enligt mig har en stor roll i revolutionens utveckling och gång. Skrev det även så får se om läraren tyckte det samma. Men under denna veckan har jag blivit sugen på att se filmen Marie Antoinette, det var ett tag sedan jag såg den. Vet bara inte vart jag kan få tag i den filmen nu när jag inte kan ladda ner på datorn. Får se på lite Lost avsnitt istället tills klockan slår tolv då alla mina fyra små räkningar ska betalas :)

Av Micaela L-E - 24 mars 2013 15:38

Snart ska jag åka och förbereda mig för i morgon. Får ta ifrån mina sparpengar så länge eftersom jag inte får pengar förrän i morgon också. Men för att slippa allt grejs innan så känns det bättre så här. Skickar ändå tillbaka pengarna som jag lånade av sparkontot plus lite till. Eftersom hyran för nästa månad redan är klar så kommer det kännas underbart när jag betalar räkningarna i morgon. Har just nu bara fyra räkningar på mindre än 1500 :) om man inte räknar med räkningen jag nyss samlade på mig för över 4000 kr. Men den kommer inte förrän nästa månad så det är gott :)

ikväll ska jag även se till att bli klar och skicka in uppgiften om franska revolutionen. Finns så mycket information om det så vet inte riktigt hur jag ska få med allt !!

Ovido - Quiz & Flashcards