Alla inlägg under oktober 2012

Av Micaela L-E - 24 oktober 2012 17:37

Snart kommer dem :) mamma, pappa, brorsan, mormor, morfar och gammelmormor ! :) nu har jag gjort klart här hemma och dem som inte får plats i soffan har mina stora kuddar att sitta på eller klösgrejen för katten ! Har nästan packat klart inför i morgon också, så detta ska bli roligt :) har även haft halsbränna hela dagen så det är inte så skoj, jo och jag åkte in till tandläkaren idag ! :) har ont i vissa tänder men tandläkaren kunde inte se något utan tyckte att mina tänder var såå fina :) sen blev man glad att jag har fri tandvård några år till !! I somras fick jag höra att det var nästa år jag skulle börja men tack politikerna eller vem nu som bestämde detta !! :D tandvård är ju så dyrt nu för tiden !!

Men medan jag har sprungit runt här och städat så har katten bara sovit !! Tack för hjälpen säger jag med ett flin :) så efter jag har skrivit klart detta så ska jag väcka henne genom att skrämma henne ! :) det är så roligt !! :D

Av Micaela L-E - 23 oktober 2012 23:32

Som rubriken säger så är det mycket i morgon. Allt börjar med skolan, sedan konsumentvägledning, sedan jobbet och så måste jag handla och städa mer inför det lilla kalaset jag har i morgon ! Mina föräldrar, brorsan och min mormor och morfar kommer vid fem sex tiden. Så mycket har jag planerat in. Just det ja, jag måste packa ! Hur kan jag ha missat det nu när jag sticker på torsdag eftermiddag ! Mina föräldrar ska ta hand om min lilla misse och huset medans jag är borta så det kommer inte stå tomt :) längtar som en idiot att få åka ifrån alla bekymmer jag har haft dem sista veckorna ! För det är något som jag inte kommer packa med ner i min väska ! :)

Men nu har jag sett klart på alla glee avsnitt och ska ta tvätten sen önskar jag och min lilla misse Triss god natt ! :) fast hon har redan somnat tätt intill mig :)

Av Micaela L-E - 23 oktober 2012 11:06

Fick ett meddelande både på sms och mejlen tidigt i morses. Från telia. Trodde att jag skulle bli glad men det hoppet dog snabbt. Min surfplatta kommer dröja i 8-14 dagar till.

Och dem fanskapen vill att jag ska betala alla 1752 kr !! Dem har haft min surfplatta i 20 dagar medan jag fick ha den i 20 minuter !!! Jag hann inte ens gå upp ur sängen förrän hela min dag var förstörd ! Förra veckan gjorde dem fel och jag skulle ha fått tillbaka den senast då ! Men nu håller dem den kanske upp till två veckor till ! Tre veckor över tiden !! Jag är riktig piss off !!

Av Micaela L-E - 22 oktober 2012 17:39

Tänkte vara lite snäll och bjöd mig själv på lite god mat :) Om läraren är snäll så klarar jag tenten ! :) såg och hörde hur mycket folk skrev och jag kände att jag inte kom någon vart. Men jag märker.. sen nu skulle jag ta en toffifee, men ja alla vet hur det går. Man äter tills tänderna gör ont.

Tyvärr för mig så ska jag ringa tandläkaren i morgon och boka tid. Sist gång jag var där sade dem att dem små hålen jag har inte är stora nog och då kände jag av dem. Nu vill jag in och få det lagat för det känns mera samt jag får ju börja betala för tandläkarvård nästa år. Så nej tack, det kostar tusenlappar att laga en tand och om dem vägrar laga detta nu innan så tänker jag hellre ha ont än att slänga bort mer än min besparing !!

Av Micaela L-E - 22 oktober 2012 07:03

Jag är inte jätte nervös men ändå lite, första tentan men den verkar inte vara så svår. Vad jag tänker än så länge ! Undrar vad som egentligwn menas med denna eller hur läraren hade tänkt sig. Jag märker, den börjar kvart över åtta så det är nog dags att börja göra iordning sig. Har inte inte sovit många timmar i natt så jag ser en aning jävligt trött ut ! :)

Av Micaela L-E - 21 oktober 2012 19:31

På bilden är alla mina presenter, sen får jag mera på onsdag då resten firar mig med tanke på att jag är borta då jag fyller ! :) Men jag blev super glad att jag fick min nya platttång ! :) har verkligen saknat att få platta mitt hår ! Nu saknas det bara längre hår :) Fick även vin, så den blir det att spara tills jag finner ett bra tillfällen :)

Men nu blir ta det lugnt och lägga sig tidigt för man har ju tenta i morgon, gud önska mig lycka till ! :)

Av Micaela L-E - 21 oktober 2012 10:47

Starx blir drt göra sig iordning till kalaset som börjar klockan fyra, men än är det inte bråttom så jag ska nog slöa i soffan en stund till :) Kan inte förstå att jag fyller 21 år om sex dagar, men det kan bli lite dumt eftersom min mamma är 23 ( i många år) :) så om hon inte ökar sin ålder snart så kommer jag bli äldre än henne ! :) haha

Av Micaela L-E - 19 oktober 2012 17:51

Kom nyss hem från mina föräldrar och det luktar så gott i huset fortfarande ! Bakade vaniljbullar och skit goda men mättande. Om ni ser på bilderna förstår ni nog varför, på sista bilden jämförs några bullar med ett litet ljus ! Men bullarna som hamna i lådorna åkte till mina föräldrar inför kalaset som är på söndag, dem bullarna var dem minsta !! Men mamma kommenterade att även dem var stora ! Jaja det är bara mer av det goda :) och det tog bara tre timmar tills alla var ute ur ugnen :) sen på tredje bilden så är inte alla ute ur ugnen än :p

Ovido - Quiz & Flashcards