Alla inlägg den 2 april 2013

Av Micaela L-E - 2 april 2013 21:17

Idag har jag MÅNGA timmar, mycket om renässens tid och senmedeltiden. Nu ska egentligen hemtentan skickas in men det kommer inte min bli. Har skrivit fullt två sidor så jag är halvvägs igenom. Jag har en liten del på anteckningarna som ska skrivas med men det kommer kanske bara bli en halv A4 sida extra. Sattsade även idag på en kompliterings uppgift jag fick ifrån läraren ifrån en annan uppgift. Den ska skrivas på två sidor. Kommit halvvägs på den också.. sen får jag inte glömma uppgiften som ska in på söndag. En sida där. Så fyra sidor kvar att skriva sammanlagt. Men nu blir det en paus att ta duschen, sen får jag sätta mig igen och plugga någon timma till. Ska upp tidigt i morgon för att lämna in toppen till bilen, den ska planas lite grann i vargön. Så den hämtade jag snabbt hos mina föräldrar idag. Medan jag var där pratade jag och mamma om hösten och hur det blir med min ekonomi då. Hade bara historia och årtal i huvudet så det var lite svårt att fokusera helt plötsligt på andra sorts siffror. Jobbigt det här, livet är inte lätt när man är singel med katt och ett hus :) kanske jag ska skaffa mig en rik pojkvän ? Jag kan i alla fall alltid drömma :)

Av Micaela L-E - 2 april 2013 01:47

Såg det allra sista avsnittet på lost förut, eller aa det var två avsnitt ihopsatta. Men det var ett riktigt skit slut !! Men vad ska man göra så som sista säsongen gick på vilovägar, då gick det nog inte bra att hitta ett bättre slut.. men fick i alla fall återse gamla godingar som dog tidigare i serien, som min kära knarkare Charlie :) usch vad jag har saknat han och Claire tillsammans under seriens gång :) så lite roligt var det allt att se det sista av Lost. Vet inte riktigt vad jag ska se på nu, kanske one tree hill, har inte sett de två sista säsongerna av den serien och jag har alla ståendes i min bokhylla.. hm, får fundera en stund. Nu ikväll har jag satsat på plugget samtidigt som jag har gosat med tre underbara kattungar och en svartsjuk Triss. Räknas plugga att sitta bland katter och leka med dem medan skolböckerna ligger öppna bredvid en ? Det borde räknas som plugg tycker jag för då har jag pluggat redigt bra idag !! :D

Men nu har jag i alla fall kommit upp till två sidor, så jag har skrivit hälften ! Och jag har 22 timmar kvar på mig att skriva klart och skicka in den. Men som tur är så har jag en riktig bra lärare som är okej med att vissa uppgifter är sena. Så länge alla uppgifter inte är det samt hur sena de är. Som nu så har jag tre uppgifter att göra, så han förstår nog om hemtentan kommer någon dag försent. För en försenad uppgift syns inte direkt på betyget så jag har en toppen lärare !! Varför kunde inte fler vara som honom och förstå om det är något eller att något blir lite sent ?

Kollade också snabbt på högskolor och program till hösten, finns ett program här i trollhättan som låter lite intressant. Är på tre år också. Funderar att söka det trots att intagningspoängen är höga ! Fast det var det också på eltekniken och den kom jag in på. Det är nog bara att söka och se. Detta program är inte något liknande som jag läst innan. Typiskt mig ? Absolut :) här ska vi alltid testa något nytt :)

Ovido - Quiz & Flashcards