Alla inlägg den 15 april 2013

Av Micaela L-E - 15 april 2013 22:44

Nu ligger jag i soffan och tagit djupt andetag och jag känner mig helt död ! :) har varit i full språng sen i förmiddags, men nu är allt lugnt och bra :) jossan och hennes tre vildingar var med ute på stan idag, vi gick in till biblioteket för mitt äreende där. Min kära moder och jag har diskussioner om hur många böcker jag läser och hur dålig min svenska är.. men jag tycker inte om att läsa för många olika saker, främst så kan jag inte koncentrera mig i en bok, samt jag tycker det är både svårt och jobbigt. Så nu har jag lånat en ljudbok på biblioteket, "å andra sidan" ( bild1) så får se om jag kommer igenom den. Har lättare för ljudböcker, levde på dem under min gymnasietid. Utan dem hade jag aldrig klarat svenskan. Men ska nog börja lyssna på boken ikväll, just nu är det tvn :)

Efter biblioteket gick vi alla till skoaffärerna på oden. Är tvungen att ha innetofflor på mitt volentärjobb, så fick köpt mig ett par idag :) (bild2) riktigt snygga !! Men kostade 399 kr !!! Det är riktigt dyrt för ett par tofflor !!! Trots att det är äkta skinn :) men sen så köpte jossan ett par skor till sin pojk Hugo och dem kostade 500 kr !!! För ett par barnskor !! Inte konstigt att familjer med barn inte har några extra pengar om de inte är rika !! Det längtar jag inte till att skaffa eget barn, alla dyra kostnader, som för ett par barnskor.. USCH ! Men när vi var klara med allt så fick jag tidigt ikväll färga Jossans hår. Det blev lite mörkt lila :) färgen var svart med lila i och det blev riktigt snyggt tycker jag :)

Nu börjar jag fundera på i morgon, ska till den andra kyrkan i morgon. Och så funderar jag på vilken soppa det blir då ! :) ska bli så kul ! Har längtat hela veckan så detta ska bli kul :) sen måste jag höra av mig till en studievägledare på lärarcentrum. Har tydligen en del att göra i morgon också :)

Förresten innan jag glömmer ! Avgift på folkets parks parkering !!?? 10 kr per timma !! Snart har ingen råd att parkera i stan samtidigt som ingen har råd att åka buss ! Jag har det iaf inte ! Detta inlägg blev långt jag vet, men det har varit mycket att prata om :)

Av Micaela L-E - 15 april 2013 11:16

I natt så skrev jag en lista över vilka saker som måste göras idag. Så klart för att jag inte skulle tappa bort listan skrev jag allt längs med min arm :) så lite saker är gjorda, men strax vid två så blir det åka upp till stan och göra resten:) ska bland annat in till biblioteket och en skoaffär :)

Våren är äntligen här och det syns på bild ett, men det som inte syns är att det regnar :) luften är tunn och det är kvavt så det skulle inte förvåna mig om det skulle bli åska :) det är helt okej för jag älskar ju när det åskar !! :D sen andra bilden är på Peppar, men jag har börjat kalla henne för grisllybjörnen för så som hon står på bilden, så står hon ganska ofta :)

Ovido - Quiz & Flashcards